Minäpäs se aloitin uuden projektin tänä päivänä klo 12.30. (Sattumalta katsoin kelloa juuri silloin, samalla hetkellä, kun avasin Wordissä uuden tiedoston. Olin iloinen, että katsoin. Minusta on ylipäätään hauska tietää, kuinka kauan olen mitäkin puuhaa puuhaillut. Nyt tiedän tarkan aloitusajan.)

Koossa on neljä sivua. Se ei ole paljon, mutta se on enemmän kuin olisi, jos en olisi aloittanut ollenkaan. Pitkin päivää olen kirjoittanut pienissä erissä, välillä vain vartin makupaloina, ja tehnyt kaikenlaista siinä sivussa. Outoa, että kirjoittamisen aikana olen ehtinyt ajattelemaan muutakin kuin kirjoittamista. Olen miettinyt juhannusta. Alun perin tarkoitus oli mennä juhlimaan, mutta nyt, uuden kirjoitusinnon myötä (ja vähän kolean säänkin vuoksi) olen alkanut tulla toisiin aatoksiin. Mitä jos jäisinkin kotiin kirjoittamaan? Pari tuhatta sanaa aattona, toinen mokoma juhannuspäivänä?

Voi olla, että kirjoitan tarinaani juhannusjuhlat. Siinähän sitä olisi itsellenikin jotakin.